luni, 10 octombrie 2011

V-am mai zis ca-mi place-n Ghencea, nu?

Am inceput saptamana cum trebuie, in stilul Ghencea, pe care nu l-am intalnit pe nicaieri.

Azi n-am lucrat si undeva pe la pranz m-am tarat afara, sa platesc chiria, pun banii pe-un card. Drumul pana la banca e plin de obstacole.

In primul rand, sunt cele doua magazine cu fructe si legume, de langa bloc. Oamenii vor sa arate ca au muulta marfa si o expun pe trei sferturi din trotuar. Pe-un sfert abia ma strecor eu si sunt la categoria "un copil putin mai dezvoltat". Un adult sa zicem, n-are loc, ocoleste.

Trec pe sfertul de trotuar, dau de batranicile si mosuletii cu verdeturi si legume din gradina lor. Sunt absolut sigura ca-s de la ei din gradina, nu stiu unde o fi gradina aia, dar batraneii prea arata ca bunica si bunicul meu. De ei imi place, pe langa faptul ca-mi amintesc de bunicii care m-au crescut, au si tot felul de ardei mici si mari, colorati, flori de toamna haioase si gramezi mici de usturoi.

Politia Comunitara e cu ochii pe ei. Azi politaii erau cocotati pe doi cai imensi si foarte frumosi, gri asa. Un picior de-al unui cal era cat mine de inalt sau cel putin asa mi s-a parut, avand in vedere ca politaii au vrut musai sa mearga cu ei pe trotuar. Inaintau tantosi si mai faceau cu degetul celor de pe margini. Si cam atat.

Babutele isi dadeau coate, mosnegii radeau in batiste, pe doua tanti le-am auzit chiar: "I-ai vazut? Au coborat acum de pe cai. I-au legat de-un pom oare?"

Vai, cat mi-a placut, cai adevarati pe trotoarele din Ghencea, delicios!

A, si mai avem si piste de biciclete, pe ele stau tot babutele si mosnegii cu bunatati, ca-n alta parte n-au unde.

Niciun comentariu: