luni, 17 octombrie 2011

Casa noua

Casa copilariei, de fapt apartamentul, s-a dus. A mei au renovat si s-au straduit atat de tare, incat nu mai e nimic la fel. Le-am spus ca-mi place cum au aranjat casa, desi imi parea taaare rau ca n-am mai gasit biroul la care mi-am facut temele 12 ani. Am inteles demersul, tot ce-i vechi si inutil trebuie sa dispara.

Cred ca asta am invatat de la maica-mea, artizana modificarilor....oricat de drag ti-ar fi un lucru, lasa-l.

N-am mai fost acasa de la Paste si l-am gasit pe taica-miu cu mult mai multe fire albe. Stia deja asta si stia cand si-au pierdut culoarea. In 6 luni de cand nu i-am mai vazut au renovat, schimband vreo 4 echipe de muncitori pe parcurs, iar taica-miu si-a pierdut permisul in toiul lucrarilor. I l-au suspendat pe trei luni, dar a invatat noua legislatie si l-a recuperat dupa o luna. Asta n-am stiut-o, ai mei au enervantul obicei de a-mi ascunde lucruri si chiar daca ma laud ca pot sa simt orice in galsul lor, au invatat sa-si ascunda si glasul. Si acuma nu mai pot repera belele. Asta nu-i bine.

Am ramas muta cand mi-a zis maica-mea ca taica-miu se trezea la 4 sa invete.

Si a mai fost si moartea unui bunic, tata lu' tata, cum ar veni. Am aflat tarziu, la fel, ai mei n-au vrut sa-mi spuna. N-am fost prea apropiata de el, dar tot m-a busit plansul. In anul 2 de facultate parca, un profesor ne-a dat ca tema niste interviuri cu bunicii nostri. Trebuia sa-i inregistram pe banda, povestind despre tineretea lor, eventual despre razboi si apoi sa transcriem, pastrand pana si accentul. Tataia Costel, asa ii ziceam, a avut ce sa-mi spuna, a fost pilot de avioane prin Germania, a fost si prizonier pe acolo, a avut gagici. Toate astea sunt pe hartie. Nu mai am documentul. I-am scris profesorului de la facultate, sper sa-l recuperez.

Ma gandesc oare cum o sa ma simt cand o sa se duca si bunica, sotia bunicului, pe care o cheama Elena Tudor...Probabil maica-mea n-o sa-mi zica, decat dupa juma' de an asa.

Si asa ma iau atacurile de panica, cand simt ca se schimba prea multe, in scurt timp.

Un comentariu:

Palatul de Hârtie spunea...

stii ca ei raman cu noi., nu pleaca nicaieri..ii tinem ascunsi in suflete si ne intalnim cu ei in vise...e locul nostru secret unde ii revedem pe cei dragi