vineri, 16 septembrie 2011

Ajuta un copil cu autism sa mearga la scoala

Scriu postul asta pentru a va ruga sa votati un proiect in cadrul programului de granturi de la Raiffeisen.

E vorba despre "Copiii cu autism merg la scoala", al Asociatiei Invingem Autismul. Trebuie sa intrati pe https://raiffeisencomunitati.ro/program-de-granturi/, sa va faceti un cont, alegeti sectiunea Proiecte propuse de ONG-uri, alegeti Bucuresti de pe harta galbena si votati proiectul "Copiii cu autism merg la scoala!".


Sa va spun o poveste despre Andreea si Oana, doua surori la care tin foarte mult.

Amandoua au o forta incredibila, lupta pana nu mai pot pentru ce vor. Le-am vazut de cateva ori luand decizii mari. Viata lor s-a schimbat complet cand Toma, baietelul Andreei, a fost diagnosticat cu autism. Au inceput tratamentele si le-am vazut cat de fericite erau cand apareau progrese.

Andreea nu s-a limitat la tratamentul lui Tomi, a infiintat Asociatia Invingem Autismul, cand si-a dat seama cat de neajutorati sunt alti parinti aflati in situatia ei.

Am vazut-o pe Oana scriind povesti ale famiilor care au apelat la Asociatie. Inca lucra la radio si am gasit-o de multe ori cu ochii in lacrimi prin cabine.

In primavara asta eu si Alexandra Stanescu, colega mea de la radio, le-am ajutat putin pe fete sa stranga ceva banuti in plus pentru programul "După-amieze vesele", in cadrul caruia au loc activitati de grup pentru 23 de copii cu autism.

Am copt amandoua briose si le-am vandut in Cismigiu. A venit si Mirela Rus cu o super tarta. A fost o zi speciala, cred ca cea mai frumoasa de anul asta, daca ma gandesc.

De aia va rog sa votati proiectul fetelor, au nevoie de fonduri pentru a pregati de scoala 16 copii cu autism, de varsta prescolara si scolara. In acelasi timp, vor fi instruiti si 30 de profesori privind nevoile speciale ale copilului cu autism in procesul de integrare scolara.

Tot de la Oana si Andreea stiu cat de greu le este parintilor cu copii autisti atunci cand merg sa-i inscrie la scoala. De multe ori sunt refuzati.

Asa ca, haideti sa facem o fapta buna! Dau o briosa :)

Niciun comentariu: