luni, 21 ianuarie 2013

Nasul meu e in vacanta

Astazi se face o luna de cand nu mai simt mirosuri si mare parte din gusturi, prind doar dulcele, saratul, amarul si acrul. Tin bine minte ultimul miros, simtit pe 21 decembrie - cel de tuica fiarta. Trecusem pe langa o dugheana care vindea asa ceva si mi-a ramas in cap. De atunci - nimic. Am descoperit ca e ceva in neregula cu mirosul in seara aia, am incercat sa mananc o ciorba si patrunjelul nu-l simteam. M-am aruncat printre niste sticle de parfum...nimic. Am crezut atunci ca o fi din cauza socului, ca o sa-mi revin. Pana acum nu s-a intamplat asta. Doctorii de la Universitar m-au facut sa cred ca daca intr-o luna nu-mi revin, e posibil sa raman asa. Un alt doctor mi-a spus ca ar dura sase luni. Acum ma agat de astea sase luni. E ciudat, incerc sa-mi creez stocuri de amintiri de mirosuri. Imi place mult cafeaua, cui nu-i place? Pe ea o tin cel mai bine minte si incerc sa asociez ce am in memorie cu gustul de amarui pe care-l simt cand o beau. Berea n-o mai pot bea, amareala e prea intensa. Tin minte mirosul, dar e ceva care ma opreste sa iau si a doua gura. Bere, imi pare rau, deocamdata ne cam despartim. Cu vinul e altceva. Imi place cel sec, rosu, gustul acrisor - amarui ce-mi ramane in gura, asociat cu memoria gustului soiului preferat....combinatia perfecta la o petrecere, pot parea normala. Apoi mai tin minte leusteanul, pe care il iubesc, patrunjelul si mararul. Tin minte ca in adolescenta, cand am pus eu prima data mana pe oala de bors de acasa, am pus marar la ciorba. Dupa cateva linguri, ai mei s-au declarat invinsi si mi-au zis verde-n fata ca am ratat reteta. Mai tin minte si cateva mirosuri de legume si fructe. Cel mai nasol e cand imi desfac o portocala, mirosul ei stiu ca e destul de puternic si nici chiar daca o tin aproape de nas nu simt nimic. Azi mi-am dat seama ca nasul nu-i neaparat facut pentru mirosit parfumuri. Am gatit ceva si am folosit o carpa pentru a tine locului o oala, pe aragaz. Am realizat destul de tarziu ca focul atinsese carpa de bucatarie, n-a luat foc, dar nici mult nu mai avea. La mine-n nas, blank. Si mai sunt mancarurile. Sunt mancacioasa si pofticioasa si imi plac dulciurile aromate. Acum mananc doar ca trebuie. Mi-e putin teama de reactia pe care o s-o am la primavara, cand o sa vad copacii infloriti. In fiecare an trageam pe nas pana ameteam mirosul copacilor de pe strazi. O sa vad atunci. Mirosul parfumului lor parca il am vag in cap. Si mai am un regret - ca nu pot simti mirosul caselor noi, ala de mobila noua, de var si de vopsea. E destul de ciudat pentru ca mirosurile complicate, cum ar fi parfumurile, obtinute prin amestecuri de arome, nu le mai tin minte. Mi-am luat un parfum nou inainte de accident, mi-a placut mult - care s-a mai dovedit si a fi de barbati in cele din urma si eu n-am stiut - iar acum n-am nici cea mai vaga idee cum miroase. De altfel nu tin minte niciun parfum folosit pana acum. Tin minte doar mirosuri simple. Dar, cum am mai zis intr-un post, am "nasul" extra, pe Adi, ma ajuta, incearca sa-mi descrie mirosurile locurilor in care mergem. A, mai e un miros pe care-l tin minte - cel de balta, ala pe care nu-l suporta bucurestenii cand trec pe langa un lac statut. Imi place si-l tin minte. Tot am impresia ca mirosurile astea simple pe care le-am insirat eu aici trebuie sa le repet zilnic, sa nu le uit si pe ele. Si incep dimineata cu inventarul: cafea, leustean, patrunjel, marar, portocala, miros de balta.

5 comentarii:

an inmigrante spunea...

keep on smelling, Elena
eu nu-s doctor. da ştiu că şi după şase luni există alte luni şi fiecare zi e o speranţă!

pistruila spunea...

hehe, multumesc, asa e, ma redresez repede cand realizez ca inca ma misc si n-am alte simturi afectate. :)

an inmigrante spunea...

mi-a spus fratele meu, medic, că ar fi indicat să nu te forţezi să miroşi ceva, adică să protejezi nasul, să-l laşi să se odihnească. plus alte chestii despre regimuri alimentare, stres etc

pistruila spunea...

incerc sa nu-l stresez pe nas si daca tot nu simt alte gusturi in afara de dulce, sarat, acru, amar, incerc si mancaruri care nu ma pasionau prea tare pana acum - cum ar fi pestele. multam mult pt sfaturi! :)

Putri Adiratnaa spunea...

Oportunitate de împrumut oferită de dl, Benjamin care îmi salvează familia de la robie financiară {lfdsloans@lemeridianfds.com}

Bună toată lumea, sunt mamă singură Putri Adiratnaa, din Jakarta, aș dori să împărtășesc această mărturie grozavă despre cum am primit un împrumut de la dl, Benjamin, când am fost alungați de acasă când nu mai puteam să-mi plătesc facturile, după fiind înșelat de diverse companii online și refuzat un împrumut de la banca mea și o altă uniune de credit pe care am vizitat-o. Copiii mei au fost luați de asistență maternă, eram singură pe stradă. În ziua în care am pășit rușinos într-un vechi coleg de școală care m-a prezentat la Daisy Maureen. La început i-am spus că nu sunt mai pregătit să-mi asum niciun risc de a solicita un împrumut online, dar m-a asigurat că îmi voi primi împrumutul de la ei. În al doilea rând, din cauza casei mele, am fost nevoit să iau un proces și am solicitat împrumutul, din fericire pentru mine am primit un împrumut de 80.000,00 USD de la domnul Benjamin. Sunt fericit că am asumat riscul și am solicitat împrumutul. Copiii mei mi-au fost returnați și acum dețin o casă și o afacere proprie. Toate mulțumirile și recunoștința se adresează Serviciului de finanțare Le_Meridian și pentru ajutorul domnului, Benjamin, pentru că mi-a dat un sens vieții, când pierdusem orice speranță. Dacă în prezent căutați un ajutor de împrumut, le puteți contacta prin: {lfdsloans@lemeridianfds.com} sau WhatsApp + 1-989-394-3740